портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Збереження інклюзивної освіти Донеччини є результатом спільних дій

Опубліковано 31 серпня 2023 року, 16:02 , Департамент освіти і науки облдержадміністрації

Період адаптації та соціалізації для кожної родини, що має дитину з особливими освітніми потребами, - це випробування на стресостійкість та виживання.

Під час повномасштабної збройної агресії російської федерації в Україну інклюзивно-ресурсні центри Донецької області, як і вся освітянська спільнота, зазнали втрат як матеріальних, так і кадрових. Втім, нові виклики й труднощі не зупинили роботу інклюзивно-ресурсних центрів завдяки постійній підтримці обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, яка надавалася й надається за першим зверненням.

На сьогодні з 27 інклюзивно-ресурсних центрів три працюють у змішаному форматі, 18 - у дистанційному.

Із січня 2023 року фахівцями (консультантами) інклюзивно-ресурсних центрів надано 9823 консультації батькам та 5898 консультацій педагогам закладів освіти з питань надання допомоги особам з особливими освітніми потребами. Корекційно-розвиткові послуги в центрах отримали близько 435 дітей, проведено 18 192 корекційно-розвиткових заняття у дистанційному форматі.

Комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку в дистанційному форматі пройшли 730 дітей. Із них 407 дітей дошкільного віку, 323 дитини шкільного віку й 144 першачка. Прогнозована кількість дітей з особливими освітніми потребами, які у дистанційному форматі здобуватимуть освіту в інклюзивних групах/класах закладів загальної середньої освіти в новому навчальному році, зросла на 277 і загалом налічує 894 дитини.

Також в області функціонують у дистанційному форматі 8 закладів інституційного догляду, в яких з 1 вересня 2023 року навчатимуться понад 1200 учнів.

Пріоритетними напрямами для розвитку інклюзивної освіти в області залишаються об’єднання зусиль фахівців інклюзивно-ресурсних центрів Донеччини щодо посиленої уваги до психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, просвітницька робота з освітянами, батьками та громадськістю щодо можливостей забезпечення варіативності освітнього маршруту осіб з особливими потребами.

Результатами подолання за цей час системою освіти області професійних та організаційних викликів стали поступова адаптація до вкрай негативних умов, викликаних війною, налагодження інклюзивного освітнього процесу, методична, психологічна підтримка та допомога педагогічним працівникам Донеччини.