портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Звіт за результатами проведення публічного громадського обговорення департаменту економіки

Опубліковано 30 листопада 2020 року, 16:21 , Департамент економіки облдержадміністрації

Найменування органу виконавчої влади, який проводив обговорення

Департамент економіки Донецької обласної державної адміністрації

Зміст питання, що виносилося на обговорення 

Проєкт Регіональної програми розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2021 – 2022 роки

Інформація про осіб, що взяли участь в обговоренні

Представники громадськості, громадських об’єднань підприємців,  бізнес-асоціацій, суб’єкти малого та середнього підприємництва області

Інформація про пропозиції, що надійшли за результатами обговорення, та про врахування пропозицій та зауважень громадськості з обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування наведені у таблиці.

Пропозиція/

зауваження

Автор

Спосіб подання

Стан врахування (повністю враховано, частково враховано, відхилено) / Обґрунтування та причина неврахування

(за необхідності)

1. Доповнити заходи Програми новим пунктом наступного змісту:

«13.2. Утворення інфраструктури по розвитку індустріальних парків  Лимана, Слов`янська, Костянтинівки»


Виконавці: Створити робочу групу з представників МСБ, міських рад Слов`янська, Лиману, Костянтинівки, департаментів базових галузей промисловості, інвестиційно - інноваційного розвитку і зовнішніх відносин, економіки та екології ОДА, агенції регіонального розвитку, ДТПП та інших по мірі необхідності.


Строк виконання: постійно - з першого кварталу 2021р. Кожного місяця (термін  узгодити) проводити наради в онлайн режимі з виконання напрацювання в робочій групі.

Спікер  нарад – ДТПП.

 

Жулій А.М.,

директор Громадської спілки «Хіміко-технологічний кластер «Торсода»

Надання пропозицій (зауважень) електронною  поштою

(формат – електронні консультації з громадськістю)

Відхилено

Обґрунтування. 

Відповідно до підпункту 1 пункту 2 статті 25 розділу VI Закону України «Про індустріальні парки» здійснити облаштування індустріального парку відповідно до умов договору про створення та функціонування індустріального парку зобов’язані ініціатори створення відповідного індустріального парку. Створення інфраструктури індустріального парку здійснюється ініціатором індустріального парку на підставі розроблених та затверджених проєктів. Таким чином робоча група, яку пропонується створити, не матиме можливості та підстав втручатись у процес створення інфраструктури парку.

2. Викласти Пріоритетне завдання 14 заходів Програми у наступній редакції:

«Сприяння  міжсекторальному  співробітництву  у  форматі  «цільова  освіта – наука – бізнес – влада»   та (або) у  вигляді  налагодження  зв`язків  в  межах  кластерних  та  міжгалузевих  об`єднань»


Це  дасть  можливість  реалізувати  смарт – спеціалізацію. Для  цього  необхідно  окреслити  пріоритети  інноваційного  розвитку  економіки  регіону і  план  дій.

Виконавці (за  згодою): долучити ДГМА, університети, заклади  вищої  та  фахової  передвищої  освіти  регіону, науково – дослідні  інститути, академію  економічних  наук, інститут  економіки  промисловості  НАНУ.

Строк  виконання: постійно -  з  першого  кварталу  2021р.


 

Жулій А.М.,

директор Громадської спілки «Хіміко-технологічний кластер «Торсода»

Надання пропозицій (зауважень) електронною  поштою

(формат – електронні консультації з громадськістю)

Частково враховано

Формулювання пріоритетного завдання 14 визначене у відповідності до Стратегії  розвитку Донецької області на період до 2027 року.

Перелік виконавців п.14.2 викладено у новій редакції наступного змісту «Інститут економіки промисловості НАН України (за згодою), департамент економіки облдержадміністрації,  департамент інвестицій­но-інноваційного розвит­ку і зовнішніх відносин облдержадміністрації,  департамент розвитку базових галузей проми­словості облдержадміні­страції, Донецька торгово-промислова палата, заклади вищої освіти (за згодою),  науково-дослідницькі інститути (за згодою)»

3. Доповнити заходи Програми новим пунктом наступного змісту:

«14.4. Розробити  регіональну  стратегію  аналізу, досліджень  та  інновацій  для  смарт – спеціалізації,  спрямовану  на  урядову  підтримку  для  ключових  регіональних  інноваційних  пріоритетів».

 

Виконавці: департаменти  ОДА.

Строк  виконання: 2021р.  

 

Жулій А.М.,

директор Громадської спілки «Хіміко-технологічний кластер «Торсода»

Надання пропозицій (зауважень) електронною  поштою

(формат – електронні консультації з громадськістю)

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 932 «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів» (із змінами) підхід смарт-спеціалізації впроваджено у стратегічне планування розвитку регіону. Тобто не менше ніж одна стратегічна ціль регіональної стратегії визначається на засадах смарт-спеціалізації. 

Розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 17.02.2020 № 147/5-20 затверджено Стратегію розвитку Донецької області на період до 2027 року, у якій перша стратегічна ціль «Оновлена, конкурентоспроможна економіка» розроблена на засадах смарт-спеціалізації.

Також частиною Стратегії стане стратегія смарт-спеціалізації, яка на сьогодні розробляється в рамках проєкту «Трансформація регіонів через спільні розумні рішення» (реалізується Українським інститутом міжнародної політики за фінансової підтримки проекту USAID «Економічна підтримка Східної України»; термін реалізації проекту – до червня 2021 року). 

4. Доповнити заходи Програми новим пунктом наступного змісту:


«14.5. Підготовчі роботи щодо розробки концепції зі створення індустріального парку «Торський» з виробництва кальцинованої соди, та похідної продукції:

14.5.1. створення робочої групи, відповідно до меморандуму, про співпрацю з розвитку промисло­вості  м. Слов`янська;

14.5.2. інвентаризація земельних ділянок комунальної власності щодо створення індустріального парку «Торський»;

14.5.3. здійснення аналізу становища в хімічній промисловості для залучення інвесторів для участі в створенні індустріального парку»

Виконавці: міська рада, хіміко – технологічний  кластер  ТОРСОДА;

Строк  виконання: 1-2 квартали 2021 р.

Жулій А.М.,

директор Громадської спілки «Хіміко-технологічний кластер «Торсода»

Надання пропозицій (зауважень) електронною  поштою

(формат – електронні консультації з громадськістю)

Відхилено

Обґрунтування. 

Відповідно до статті 17 Закону України «Про індустріальні парки» розроблення і затвердження концепції індустріального парку є обов’язком ініціатору створення індустріального парку.

Проведення підготовчої роботи щодо розробки концепції зі створення індустріального парку в м. Слов'янську передбачено проєктом Програми розвитку малого та середнього підприємництва Слов’янської міської об’єднаної територіальної громади на 2021-2022 роки.


 

5. Доповнити заходи Програми новим пунктом наступного змісту:


«14.6. З метою об`єднання зусиль промисловців, підприємців, науково – освітньої експертної спільноти, представників державного управ­ління та місцевого самоврядування в справі відновлення економічного потенціалу та неоіндустріального відродження Донбасу заснувати Громадську платформу «Індустрія Донбасу – 4.0»


Ініціатори: Академія економічних наук України, Агенція регіональ­ного розвитку, торгово – проми­слова палата, міські ради області, громадські  організації, Донецьке  відділення  УСПП  та  інші.

Строк  виконання: 1-2 квартали 2021 р.

 

 

Жулій А.М.,

директор Громадської спілки «Хіміко-технологічний кластер «Торсода»

Надання пропозицій (зауважень) електронною  поштою

(формат – електронні консультації з громадськістю)

Відхилено

Обґрунтування. 

Концепція Індустрії 4.0 (четверта промислова революція, неоіндустріалізація) передбачає орієнтацію розвитку економіки на неоіндустралізацію та відродження промисловості на базі сучасних високих технологій.

Відповідно до концепції «Індустрія Донбасу – 4.0» стратегічне майбутнє Донбасу вбачається як регіон високої технологічної культури, який має зберегти за собою роль індустріального центру, але поняття індустрії має бути збагачено неоіндустріальним змістом на основі впровадження вітчизняних і світових досягнень науки та техніки.

Таким чином, мета створення Громадської  платформи «Індустрія  Донбасу – 4.0» не обмежується сферою розвитку малого і середнього підприємництва, а передбачає комплексний розвиток інтелектуального, наукового, виробничого,  кадрового потенціалу регіону.

6. Доповнити заходи Програми новим пунктом наступного змісту:


«14.7. Для реалізації цих проектів на законодавчому рівні в регіоні необхідно ініціювати (президент, прем’єр – міністр) спеціальний режим інноваційно – інвестиційної діяльності, який буде передбачати стимулюючі умови у сфері оподаткування, кредитування, митної  політики для реалізації цих проектів»


Виконавці: ОДА.

Строк  виконання: 1-2 квартали 2021 р.   

 

 

Жулій А.М.,

директор Громадської спілки «Хіміко-технологічний кластер «Торсода»

Надання пропозицій (зауважень) електронною  поштою

(формат – електронні консультації з громадськістю)

Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України розроблено проєкт Концепції економічного розвитку Донецької та Луганської областей, який передбачає у тому числі створення трьох типів моделей територій пріоритетного розвитку із спеціальним режимом інноваційно-інвестиційної діяльності, що передбачатиме стимулюючі умови у сфері оподаткування, кредитування та митної політики.

На теперішній час проєкт зазначеної Концепції проходить процедуру обговорення та погодження в установленому законодавством порядку. 

7. Викласти пункт 18.2. заходів Програми у такій редакції:

«18.2. Сприяння розвитку іннова­ційних бізнесів та підтримка суб`єктів малого та середнього підприємництва в сфері інновацій при виробництві в Індустріальному парку «Торський» наступної інноваційної продукції:

- виробництво  кальцинованої соди;

- виробництво харчового та фарма­цевтичного бікарбонату натрію;

- виробництво хлористого кальцію;

- виробництво каустичної соди;

- виробництво мінерального напов­нювача для дорожніх покриттів;

- виробництво синтетичних безфос­фатних мийних та відбілюючих  засобів;

- виробництво кормових добавок;

- виробництво осадженого кремне­зему для гумотехнічних виробів;

- виробництво протиожеледного реагенту»


Виконавці:  ДУ НІОХІМ  м.Харків; хіміко – технологічний  кластер  ТОРСОДА;

Строк  виконання: 2021 – 2022 р.

 


 

Жулій А.М.,

директор Громадської спілки «Хіміко-технологічний кластер «Торсода»

Надання пропозицій (зауважень) електронною  поштою

(формат – електронні консультації з громадськістю)

Відхилено

Обґрунтування. 

Створення індустріального парку у м. Слов’янск знаходиться на початковому етапі. Проєктом програми розвитку малого та середнього підприємництва Слов’янської міської об’єднаної територіальної громади на 2021-2022 роки передбачено реалізацію заходу з проведення підготовчої роботи щодо розробки концепції зі створення індустріального парку в м. Слов'янську.

Крім того, концепцією створення індустріального парку з виробництва соди, що розроблена ДУ НІОХІМ, передбачається створення більше 1500 робочих місць та чистий прибуток (середньорічний) у розмірі 64,8 млн.дол.США. Таким чином, завод з виробництва соди буде відноситись до підприємств великого бізнесу

8. Долучити до Програми (після доопрацювання) пропозиції щодо створення інноваційної мережі фондів фінансування розвитку малого та мікро- бізнесу, які були надані  в Стратегію розвитку Донецької області на період до 2027 року у грудні 2019 року від підприємців міста Маріуполь, схвалені на засіданні Регіональної ради підприємців в Донецькій області 17 грудня 2019 року, але не були враховані в Стратегії

 



 

 

Каракулов В.А., член громадської організації «Координаційний центр патріотичних сил «Новий Маріуполь», засновник ТОВ «Івета»; підприємці м. Маріуполь;

Регіональна рада підприємців в Донецькій області


Протокол № 29 засідання Регіональної ради підприємців в Донецькій області 05.11.2020 (онлайн)


У визначений термін (до 19.11.2020) доопрацьовані пропозиції не надані


Запропонована пропозиція носить вузький прикладний характер,  має ознаки конкретного цільового проєкту, та потребує визначення джерел фінансування, обґрунтування прогнозованих обсягів фінансових ресурсів,  розрахунку очікуваних результатів від реалізації проєкту тощо.

Про надання пропозицій саме у формі картки цільового проєкту з відповідними розрахунками йшлося (та було погоджено) під час засідання Регіональної ради підприємців в Донецькій області 05.11.2020.

Враховуючи, що у визначений термін пропозиції не надані, провести оцінку запропонованої пропозиції з визначенням можливості її реалізації в рамках Програми, не можливо

9. Удосконалити надання фінансової підтримки, зокрема:

збільшити максимальний розмір гранту до 1 млн грн,

розмір співфінансування органів місцевої влади встановити не більше 30 %,

процедуру прийняття рішення щодо надання грантової підтримки зробити максимально прозорою, системною і ефективною, відбір кандидатів проводити в декілька етапів, із залученням професійних експертів, досвідчених представників бізнесу і громадськості

Єлін І.К., голова комітету з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики Громадської ради при Донецькій ОДА

Письмові пропозиції за результатами спільної наради членів правління Громадської ради при Донецькій ОДА з головою облдержадмі­ністрації , керівником обласної військово-цивільної адміністрації

Частково враховано

1. Відповідно до проєкту Програми, загальний розмір фінансової підтримки за рахунок коштів обласного та місцевого бюджетів не може перевищувати 500,0 тис. грн.

Обов’язковою умовою надання фінансової підтримки є  співфінансування у розмірі не менше 25% суб’єктом малого підприєм­ництва витрат на реалізацію проєкту Збільшення максимального розміру фінансової підтримки до 1 млн грн  призведе до відповідного збільшення витрат суб’єкта підприємництва на реалізацію проєкту. Це особливо вплине на представників мікро­бізнесу, який найбільше потребує фінансової підтримки, та може значно звузити коло потенційних учасників конкурсного відбору. До того ж, враховуючі обмеженість фінансового ресурсу, призведе до зменшення кількості отримувачів коштів.

2. Передбачено проєктом програми, що виносився на обговорення.

Суб’єктам малого підприємництва – переможцям конкурсних відборів проєктів 70% суми фінансової підтримки надаватиметься за рахунок коштів обласного бюджету, 30% – за рахунок коштів бюджетів територіальних громад за місцем фактичного провадження суб’єктом малого підприємництва господарської діяльності.

3. Відповідно до проєкту програми, порядок використання коштів, передбачених в обласному бюджеті на надання фінансової підтримки суб'єктам малого і середнього підприємництва на реалізацію проєктів, в тому числі у сферах смарт-спеціалізації Донецької області (далі – Порядок), затверджується розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації.

Передбачається, що відповідно до Порядку, організація та проведення конкурсного відбору проєктів здійснюватиметься конкурсною комісією з відбору проєктів суб’єктів малого і середнього підприємництва, до складу якої увійдуть, в тому числі, і представники об’єднань суб’єктів господарювання, бізнес-асоціацій, досвідчені представники бізнесу, громадськості.

Пакети документів учасників направлятимуться для попереднього розгляду та оцінки місцевим органам влади та членам конкурсної комісії.

Місцевим органам влади буде рекомендовано залучати до попереднього розгляду проєктів експертів з представників бізнес-спільноти.  

 

Інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення

За результатами обговорення прийнято рішення в цілому схвалити проєкт Регіональної програми розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2021 – 2022 роки та, після опрацювання отриманих пропозицій, винести проєкт на розгляд колегії облдержадміністрації.