портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
  • Стара версія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Заходи з підтримки МСБ

Аналітична довідка про хід виконання Регіональної програми розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2017-2018 роки станом на 01.10.2018 

Кількість малих підприємств в області у 2017 році за попередніми даними склала 9,909 тис. одиниць, що на 0,2 % більше показника попереднього року.

Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) малих підприємств збільшився у порівнянні з 2016 роком на 8,6% і склав 29,66 млрд.грн. (7,5% у загальному обсязі реалізованої продукції (товарів, послуг). Кількість найманих працівників на малих підприємствах зменшилась на 1,9% (до 42,3 тис. осіб).

Станом на 01.07.2018 кількість зареєстрованих суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб, які сплачували податки, становила 40,2 тис. осіб, що на 4,1 %  більше відповідного показника попереднього року.

Надходження від діяльності суб’єктів малого підприємництва до бюджетів усіх рівнів станом на 01 липня 2018 року склали 1784,3 млн.грн.

Регіональна програма розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2017-2018 роки (далі – Програма) затверджена розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 27.03.2017                № 266 (зі змінами).

Метою Програми є створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва, забезпечення зайнятості населення, підвищення конкурентоспроможності продукції малих і середніх підприємств.

   Протягом звітного періоду в області проводилась робота з реалізації державної регуляторної політики, забезпечення фінансово-кредитної, матеріально-технічної, інформаційно-консультаційної, кадрової підтримки малого і середнього підприємництва.

Розпорядженням голови облдержадміністрації від 14.12.2017 року № 1653/5-17                    «Про обласний бюджет на 2018 рік» (зі змінами) на підтримку малого і середнього підприємництва у 2018 році передбачено 172115,87 тис.грн, зокрема 200,0 тис. грн. - на часткову компенсацію відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва, 140000,0 тис. грн. – на фінансову підтримку суб’єктів малого та середнього бізнесу.

Протягом поточного року продовжено надання суб’єктам малого підприємництва на конкурсних засадах безповоротної фінансової підтримки (на суму до 500 тис. грн) за новими умовами співфінансування проектів місцевими органами влади (співвідношення складає 30% - місцеві бюджети на 70% - обласний бюджет).

З початку року проведено 4 засідання конкурсної комісії з відбору проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва: комісією розглянуто 306 проектів  на загальну суму 130,2 млн.грн.; визначено переможцями 73 проекти на загальну суму 31,69 млн.грн. (сума співфінансування з місцевих бюджетів 9,51 млн.грн). Заплановано створення 292 робочих місць. На підставі отриманих гарантійних листів з міст, районів, ОТГ з переможцями конкурсних відборів укладаються угоди.  

Станом на 01.10.2018 профінансовано 103 проекти, в т.ч. 94 проекти суб’єктів малого бізнесу отримали безповоротну фінансову підтримку, на загальну суму 30,41 млн. грн. (11,97 млн. грн. - кошти місцевих бюджетів), 9 проектів отримали часткову компенсацію відсоткових ставок за кредитами, що надавались на реалізацію проектів,  у розмірі 0,169 млн. грн..

Продовжується робота щодо здійснення постійного контролю за цільовим використанням бюджетних коштів суб’єктами малого підприємництва шляхом моніторингу етапів реалізації проектів,  для реалізації яких вони отримали фінансову підтримку, проводяться обстеження реалізації проектів-переможців.

Відповідно до укладених угод суб’єктами підприємництва надано 133 звіти, згідно з якими створено 232 робочих місця.

Детальну інформацію про умови проведення конкурсних відборів розміщено на офіційному сайті облдержадміністрації dn.gov.ua у розділах «Оголошення», «Поточна діяльність», «Малий та середній бізнес», у соціальній мережі Facebook на сторінці департаменту економіки облдержадміністрації.  

З метою підтримки підприємницьких ініціатив населення, в тому числі внутрішньо переміщених осіб, молоді та інших вразливих категорій, підвищення якості бізнес-матеріалів, що подаються для участі у конкурсних відборах на отримання фінансової підтримки на реалізацію проектів, з квітня п.р. у Консалтингових центрах при міських та районних центрах зайнятості запроваджені щотижневі навчання з питань бізнес-планування. До участі у навчаннях залучаються фахівці місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, досвідчені підприємці, які діляться своїм досвідом підготовки бізнес-планів та практичної реалізації проектів.

Інформаційно-роз’яснювальна робота проводиться через друковані ЗМІ, регіональні телеканали, інтернет-ресурси.

Діє консультаційна лінія для малого бізнесу регіону «4Round», запроваджена  Донецькою торгово-промисловою палатою. Щочетверга, протягом однієї години, досвідчені консультанти надають відповіді з бізнес-планування та менеджменту. Комунікації відбуваються в он-лайн режимах - e-mail, мобільного зв’язку, Skype, Viber.

 

Окрема увага приділяється залученню до навчань учасників попередніх конкурсів, які не пройшли відбору, з метою підвищення рівня їх знань у бізнес-плануванні, підвищення конкурентоспроможності у сфері самозайнятості та, можливо, повторної участі у програмі.

30 травня поточного року проведено виїзне засідання  центру розвитку підприємництва у м. Покровськ, організовано участь у заході членів конкурсної комісії з відбору проектів суб’єктів малого і середнього підприємництва, переможців проекту з надання фінансової підтримки підприємцям.

Облдержадміністрацією у Шахівській, Іллінівській,  Званівській, Андріївській, Черкаській об’єднаних територіальних громадах проведено виїзні семінарі на тему: «Підприємницька діяльність в сільській місцевості», на яких, зокрема, розглянуті питання: практичні аспекти організації підприємницької діяльності малих та середніх сільськогосподарських товаровиробників в галузях рослинництва, тваринництва; підтримка фізичних осіб щодо розвитку тваринництва з Державного бюджету України в 2018 році; створення, розвиток та надання державної підтримки сільськогосподарським обслуговуючим кооперативам; надання фінансової підтримки на реалізацію проектів за рахунок коштів обласного та місцевих бюджетів. У семінарах прийняли участь 125 представників малих та середніх сільськогосподарських товаровиробників, СОКів, мешканців сільських територій.

У травні – вересні 2018 року в рамках семінарів для представників ОТГ області представлено інформацію щодо механізмів залучення коштів міжнародної технічної допомоги та міжнародних фінансових організацій для реалізації проектів, в тому числі про Програму ЄС COSME.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1154 «Про реалізацію пілотного проекту із залучення до роботи членів малозабезпечених сімей та внутрішньо переміщених осіб» з 06.02.2018, за сприянням облдержадміністрації, Миколаївська міська об’єднана територіальна громада Слов’янського району Донецької області (далі – Миколаївська ОТГ) залучена до участі у пілотному проекті.

В пілотному проекті до участі залучаються непрацюючі працездатні особи з числа членів малозабезпечених сімей, які отримують державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям, та внутрішньо переміщених осіб шляхом сприяння працевлаштуванню, в тому числі на нові робочі місця; надання безвідсоткової фінансової допомоги на поворотній основі для організації підприємницької діяльності; пропонування участі в громадських роботах та інших роботах тимчасового характеру.

Триває процес залучення мешканців громади до участі у пілотному проекті. На даний час до участі у проекті залучено 7 осіб, з яких працевлаштовані 2  та підготовлено документи для розгляду на засіданні обласної комісії для надання фінансової допомоги ще 1 учаснику проекту.         

Станом на 01.10.2018 проведено цикл безкоштовних семінарів з бізнес-планування у 6 містах області (Бахмут, Дружківка, Костянтинівка, Слов’янськ, Краматорськ, Покровськ) «Використання інструментів бізнес-планування та проектної діяльності у стратегічному плануванні підприємницької діяльності». До кінця поточного року продовжено проведення семінарів з зазначеної тематики.

В рамках реалізації заходів Програми, з метою надання інформаційної підтримки суб’єктам малого і середнього підприємництва з використанням ІТ-технологій, розроблено інформаційно-аналітичну систему «Ресурси для малого і середнього бізнесу Донецької області» в формі багатофункціонального інтернет-порталу ( http://uaassets.info/). Метою порталу є надання інформації про ресурси  малого  та  середнього  бізнесу як  сукупність  засобів,  необхідних  для ведення підприємницької  діяльності, використання  яких  сприяє  ефективному розвитку МСБ міст та районів Донецької області та досягненню підприємницьких цілей.

Відповідно до статті 7 Закону, згідно з пропозиціями структурних підрозділів облдержадміністрації розроблено та 13 грудня 2017 року затверджено план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів облдержадміністрації на 2018 рік.

З метою реалізації норм Закону здійснюються заходи з відстеження результативності прийнятих власних регуляторних актів. Протягом  9 місяців проведено 1 повторне, 2 періодичних відстеження результативності.

Актуальні питання, в тому числі проблеми, з якими стикаються підприємці під час провадження підприємницької діяльності, питання практичної реалізації програми фінансової підтримки суб’єктів малого бізнесу на безоплатній та безповоротній основі неодноразово обговорювалось з представниками бізнес-спільноти, зокрема на засіданнях Регіональної ради підприємців в Донецькій області (07.02.2018, 18.04.2018, 26.09.2018),  Комітету по малому та середньому бізнес Донецької ТПП (23.02.2018, 25.05.2018), комітетів Донецької торгово-промислової палати по малому і середньому бізнесу:  з розвитку агропромислового комплексу та природокористування  (21.03.2018, 12.06.2018), з розвитку жіночого підприємництва Донецької ТПП (22.03.2018, 23-24.05.2018,20-21.09.2018).  

З метою вирішення проблемних питань на засідання ради та комітетів запрошуються представники регіональних та місцевих органів влади, органів місцевого самоврядування, сектору Державної  регуляторної служби України в Донецькій області. За результатами засідань готуються звернення до Верховної Ради України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, Антимонопольного комітету України, Ради підприємців при КМУ тощо.            22 червня  проведено   дебати  щодо викликів та першочергових завдань для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, виробників аграрної та харчової продукції, спрямованих на реалізацію положень Угоди про асоціацію в сфері стандартизації, забезпечення безпеки та якості продуктів харчування, інноваційного розвитку підприємств та розвитку сільських територій.

Комітетом з розвитку жіночого підприємництва Донецької торгово-промислової палати проведено засідання круглого столу «Необхідність створення туристичного кластеру як фактору інновацій у розвитку туристично - рекреаційного  потенціалу Донецької області» (27.03.2018). За результатами засідання прийнято рішення про створення Комітету з підприємництва в сфері туризму, курортно-рекреаційної, ресторанної та готельної діяльності Донецької  торгово-промислової палати та попереднє рішення про створення туристичного кластеру на базі Громадської організації «Donbass Fashion Cluster». 25  квітня було проведено перше установче засідання вищезазначеного Комітету.

В рамках «Українського індустріального тижня» 08.06.2018 проведено круглий стіл, в якому зокрема активну участь приймали представники малого та середнього підприємництва.

З метою підвищення кваліфікації представників малого і середнього бізнесу, отримання сучасного досвіду, нових навичок, налагодження контактів, започаткування спільних проектів, запроваджено навчальні поїздки переможців конкурсних відборів проектів до країн ЄС (12 підприємців вже відвідали Латвійську Республіку за напрямком тваринництво, рослинництво, птахівництво, 7 підприємців - Федеративну Республіку Німеччина за напрямком легкої промисловості). Учасникам навчальних візитів з обласного бюджету відшкодовуються витрати (транспорт, проживання, страхування тощо).  Загальна сума відшкодування склала 468,35 тис.грн.

В рамках реалізації заходів Програми в області проведено Десятий  регіональний конкурс «Підприємець року Донецької області - 2018».

Основною метою проведення конкурсу є реалізація регіональних ініціатив в області розвитку малого підприємництва, пошук і нагородження активних підприємців за вагомий внесок в економічне, соціальне життя суспільства, стимулювання самореалізації особистості, позитивних зрушень у галузі розвитку підприємництва і в економічному середовищі області.

Цього року на участь у конкурсі було надано 75 заяв із 16 міст та 9 районів області.  Тридцять  кращих підприємців  стали фіналістами у 10 номінаціях, серед яких номінація «За високий рівень соціальної відповідальності в малому бізнесі». У 2018 році запроваджено нову номінацію «Кращий український донецький куркуль». Урочисту церемонію нагородження лауреатів та переможців конкурсу традиційно приурочено до святкування Дня підприємця.

Станом на 01.10.2018 за принципами державно-приватного партнерства в Донецькій області реалізуються 5 проектів: 2 проекти – за договором концесії, 2 – за договором оренди, 1 – за договором про спільну діяльність.

Облдержадміністрацією, спільно з виконкомами міських рад, ОТГ, райдержадміністраціями області забезпечена діяльність 29 центрів надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП) (14 – в містах, 12 – в районах,  3 – в ОТГ), з них оновлені 6 – м. Дружківка, м. Добропілля, м. Маріуполь, м. Новогродівка, Ясинуватський район Лиманська ОТГ та 2 новостворених – Миколаївська ОТГ, Шахівська ОТГ.

За результатами діяльності ЦНАП області за січень – вересень 2018 року надано понад 281,6 тис. результатів послуг суб’єктам підприємницької діяльності та мешканцям області, що перевищує відповідний показник минулого року в 1,4 рази.

На сьогодні, в 25 ЦНАП області адміністратори центрів підключені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань і до Державного реєстру прав на нерухоме майно. У 23 ЦНАП області розширені переліки адміністративних послуг. Загалом переліки адміністративних послуг, які затверджені нормативно-правовими актами міських рад, райдержадміністрацій, ОТГ включають 3487 адміністративних послуг та збільшені протягом січня-вересня поточного року на 28,3%.

Надання адміністративних послуг у сфері реєстрації громадських об’єднань здійснюється у  24 ЦНАП,  у сфері реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, прав на нерухоме майно здійснюється  - у 17 ЦНАП, послуг  у сфері реєстрації місця проживання – в 14 ЦНАП. Послуги регіонального рівня надаються через ЦНАП міст Костянтинівка, Краматорськ, Маріуполь, Покровськ, Слов’янськ.

З метою виконання статті 1 Указу Президента України від 26 травня  2017 року № 146 «Про заходи, пов’язані із запровадженням Європейським Союзом безвізового режиму для громадян України», в регіоні забезпечено належне надання адміністративних послуг з оформлення та видачі громадянам України паспортів громадянина України для виїзду за кордон структурними та територіальними підрозділами міграційної служби та в ЦНАП Авдіївської, Добропільської, Маріупольської та Покровської  міських рад.

В області проводиться робота щодо запровадження електронних сервісів та надання адміністративних послуг в електронному вигляді в ЦНАП. Так, електронна черга запроваджена в 12 ЦНАП (Бахмутської, Добропільської, Дружківської, Маріупольської, Мирноградської, Новогродівської міських рад, Ясинуватської районної військово - цивільної адміністрації, Покровської та Мангушської райдержадміністрацій, Лиманської, Миколаївської, Шахівської ОТГ).

В електронному вигляді надаються 21 адміністративна послуга, зокрема, у сфері міграції, земельних відносин, будівництва, у ЦНАП Маріупольської міської ради.

Департаментом економіки облдержадміністрації здійснюється системне надання методичної та консультативної допомоги міським, сільським, селищним радам з питання концепції створення ЦНАП в ОТГ, у тому числі новостворених.   

На офіційних сайтах облдержадміністрації, міських рад, ОТГ, райдержадміністрацій створено розділи «Адміністративні послуги», «Центр надання адміністративних послуг», які оновлюються та містять інформацію про діяльність ЦНАП регіону: доступну інформацію для заявників про ЦНАП, графіки їх роботи, роз’яснення, бланки заяв та зразки їх заповнення, перелік адміністративних послуг та алгоритм їх отримання, посилання на електронні сервіси центральних органів виконавчої влади, Єдиний державний портал адміністративних послуг тощо. Також, у ЦНАП для відвідувачів постійно надається консультаційна підтримка.

 У системі заходів служби зайнятості Донецької області зі створення умов для самозайнятості та підтримки підприємницької ініціативи серед безробітних громадян важливе місце займає надання відповідних інформаційно-консультаційних та профорієнтаційних послуг. Безробітні особи активно залучаються до семінарів з мотивації на самозайнятість «Як розпочати свій бізнес?», «Ефективне ведення сільського господарства» тощо. Протягом 9 місяців 2018 року Донецькою обласною службою зайнятості було проведено більше 1,2 тис. заходів даної тематики до яких залучили майже    14,3 тис. осіб.

З метою надання якісних консультацій з питань організації та ведення підприємницької діяльності, сприяння розвитку підприємництва, стимулювання створення нових робочих місць та налагодження тісної співпраці з приватними підприємцями Донецькою обласною службою зайнятості створено Центри розвитку підприємництва, в яких проходять семінари, тренінги та майстер-класи з організації підприємницької діяльності, із залученням представників органів влади, державних структур та організацій. З початку року проведено 875 заходів  "День відкритих дверей ЦЗ" в рамках роботи Центів розвитку підприємництва (консалтингових центрів) до яких залучено майже 9,4 тис. осіб.

Особлива увага приділяється безробітним категорії учасників АТО, внутрішньо переміщеним особам. Протягом січня – вересня 2018 року 137 осіб отримали допомогу по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності, у тому числі         16 безробітних осіб з числа учасників АТО та 20 - внутрішньо переміщені особи. Сума фінансування за рахунок  коштів Фонду загально­обов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття даного виду матеріального забезпечення становила 3941,0 тис. грн.

З метою популяризації позитивного досвіду успішних підприємців службою зайнятості запроваджено формування банку бізнес – ідей: сформовано збірник «Маємо ідеї для бізнесу» за сферами діяльності, який налічує 160 успішних та перспективних бізнес-ідей. Збірник  розповсюджено в центрах зайнятості області для інформування безробітних про можливості започаткування власного бізнесу.  

Службою зайнятості Донецької області організовано навчання безробітних основам підприємницької діяльності: в ДНЗ «Донецький центр професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості» за напрямком «Основи підприємницької діяльності»; на базі вищих навчальних закладів області у т.ч. за дистанційною формою за напрямком «Фахівець з ефективності підприємництва».

Протягом  січня – вересня 2018 року в навчальних закладах області проходили навчання основам ведення бізнесу 182 особи, у тому числі 10 осіб з числа учасників АТО, 8 осіб з числа внутрішньо переміщених осіб. Крім того, за направленням служби зайнятості безробітні отримують професії, що сприяють започаткуванню власної справи.          

Станом на 01.10.2018 надано близько 7,8 тис. профконсультацій з питань щодо професійного самовизначення, в тому числі профконсультацій із застосуванням  профдіагностичних методик. Професійне навчання за професіями, актуальними на ринку праці, в тому числі які сприяють самостійній зайнятості, пройшли 7,3 тис. осіб.         

З напрямку надання малих грантів проводиться робота по інформуванню безробітних, які виявляють намір започаткувати власну справу та досвідчених підприємців у тому числі тих, які започаткували власну справу за сприянням служби зайнятості. З моменту підписання Меморандуму з Чеською організацією «Людина в біді» на отримання грошового гранту за проектами «Стимулювання створення нових робочих місць для ВПО» та «Відновлення джерела коштів для існування» проінформовано вже більше 19 тис. осіб, з них 342 – подали заявку на участь, а 19 із них вже отримали грошову допомогу.

Мешканці області інформуються щодо дії грантових програм Данської Ради у справах біженців: «Програма підвищення конкурентоспроможності на ринку праці ВПО та осіб, які постраждали від конфлікту в Україні», «Програма надання бізнес-грантів на початок нового та відновлення або розширення існуючого бізнесу» (проінформовано майже 17,7 тис. осіб, подано 228 заявок на участь, 13 осіб отримали грошову допомогу); «Програма створення робочих місць для ВПО та осіб, які постраждали від конфлікту в Україні» (проінформовано більше 6,0 тис. підприємців, подано 67 заявок на участь).

Надається інформація щодо дії міжнародних проектів «Економічні можливості постраждалим від конфлікту» від Українського Жіночого Фонду за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), «Сприяння відбудові та сталому розв’язанню проблем ВПО та постраждалого від конфлікту населення в Україні» та програм «Програма розвитку самозайнятості». У серпні – вересні Міжнародною організацією з міграції (МОМ) в рамках проекту «Зміцнення самозабезпечення переміщених осіб та громад, що постраждали від конфлікту в Україні» було оголошено набір зацікавлених підприємців до участі у тренінгах з розширення власного бізнесу. Так,  Донецька обласна служба зайнятості активно долучилась до проведення інформаційної роботи серед клієнтів служби зайнятості щодо участі у зазначеному проекті.

Внутрішньо переміщені особи та представники місцевих громад регіону приймають участь у проекті «Сприяння відбудові  та сталому розв’язанню проблем ВПО та постраждалого від конфлікту населення в Україні», що реалізується Представництвом МОМ в Україні за фінансової підтримки Уряду Федеративної Республіки Німеччина.

В області забезпечено  надання  повного комплексу адміністративних, консультаційнихта інформаційних  послуг платникам податків.

Протягом 9 місяців 2018 року зафіксовано 196,3 тис. звернень суб’єктів господарювання до органів ДФС Донецької області за отриманням адміністративних, консультаційних та інформаційних послуг. Платники отримали майже 195,5 тис. адміністративних послуг ( у порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше на 27,3%).

Протягом звітного періоду 2018 року списано податкового боргу, що виник внаслідок обставин непереборної сили, в сумі 0,6 млн. грн. за рішеннями суду.

Спільно з органами виконавчої влади ДПІ області щотижнево проводяться засідання комісій, заслуховування підприємств, бесіди з керівниками. З початку року заслухано 290 підприємств, які допустили заборгованість по заробітній платі, 4100 підприємств з питання підвищення рівня заробітної плати. За результатами заслуховування 61 підприємство повністю або частково погасили заборгованість по заробітній платі, 3400 підприємств з початку року підвищили рівень заробітної плати вище за мінімальну.

 

З метою роз’яснення питань застосування податкового, митного законодавства та єдиного внеску фахівцями органів ДФС Донецької області, протягом січня – вересня 2018 року, підготовлено 1844 матеріали, які були розміщені: у друкованих ЗМІ  - 643 матеріалів, на радіоканалах та телеканалах – 761, в Інтернет-ЗМІ  – 3179. Крім цього, на субсайті органу ДФС  розміщено 1196 роз’яснювальних матеріали. Основна тематика роз’яснювальної роботи -  це зміни до податкового законодавства, питання запровадження електронної системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ, легалізації заробітної плати, отримання адміністративних послуг та інше.

З найбільш актуальних питань для платників податків проведено 129 семінарів та практикумів, в яких взяли участь 3159 платників податків.

За звітний період з платниками податків проведено 90 сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія». Крім того, з громадськістю, представниками інститутів громадянського суспільства та бізнесу протягом року було проведено 108 засідань «круглого столу»  та 188 зборів та зустрічей.

В області здійснюється організаційна робота щодо проведення постійно діючих ярмарків з продажу сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки, до яких залучаються суб’єкти малого і середнього підприємництва. Особлива увага приділяється проведенню передсвяткових ярмарків та ярмарків вихідного дня.

У таких заходах приймають активну участь переможці конкурсних відборів, які вже отримали кошти на реалізацію проектів. Так, в рамках святкування Дня Європи у м. Покровськ та Дня Незалежності у м.Краматорськ відбулись виставки-ярмарки, на яких  більше 30 суб’єктів підприємництва презентували свою продукцію. На виставках були представлені нові малі підприємства різноманітної спрямованості: з виготовлення плитки, виробів з поліуретану, поліграфічної та сувенірної продукції, одягу, взуття, в'язаних виробів, а також сироваріння, виробництва м'ясних, хлібобулочних і кондитерських виробів, побутової хімії.

Іншими оригінальними напрямками, обраними переможцями конкурсних відборів проектів для розвитку власного бізнесу, стали спорт, вирощування овочів і розсади квітів, металева кування, очищення та доставка питної води.

Протягом  січня – вересня 2018 року в містах та районах області проведено 965 ярмарок, на яких реалізовано продукції на суму більш ніж 110,9 млн. грн.

Донецькому відділенню Укрдержфонду підтримки фермерських господарств у 2018 році на фінансову підтримку фермерських господарств за програмою «Надання кредитів фермерським господарствам» виділено 1257,6 тис. грн. Кошти освоєні в повному обсязі.

Департаментом агропромислового комплексу та розвитку сільських територій облдержадміністрації спільно із Донецьким центром розвитку місцевого самоврядування та Проектом USAID «Програма підтримки аграрного і сільського розвитку в Україні» проведено семінар для потенційних учасників конкурсу з питань підготовки заявок на одержання грантів для інвестування діяльності, спрямованої на збільшення доданої вартості у плодоовочевому та м’ясомолочному  секторах Донецької та Луганської областей: впровадження нових технологій післяврожайної обробки та переробки продукції, впровадження міжнародних стандартів якості та безпечності сільськогосподарської продукції, розширення ринків її збуту. У семінарі прийняли участь 17 представників малих та середніх сільськогосподарських товаровиробників.

Проводиться робота щодо залучення у сферу малого та середнього підприємництва міжнародної та вітчизняної матеріально-технічної та фінансової допомоги.

Протягом року було проведено моніторинг та аналіз міжнародних програм підтримки та розвитку малого та середнього підприємництва, які було розповсюджено шляхом публікації на офіційному веб-сайті облдержадміністрації в розділі «Оголошення».

Суб’єкти малого та середнього підприємництва залучаються зокрема до участі у міжнародних виставково-конгресних заходах.

У м. Стамбул (Турція) 22-25 січня відбулась  Міжнародна виставка меблів «CNR İMOB».  За сприянням Донецької ТПП у заході прийняв участь 1 підприємець з Донецького регіону. 23 лютого  на бізнес-сніданку з виконавчим директором Канадсько-української торгової палати, пані Еммою Турос підприємці дізнались про можливість участі у бізнес-місії до Канади (м.Торонто) влітку 2018 року. В заході прийняли участь 12 осіб. Донецькою ТПП  9 – 11  березня для українських компаній організовано чергову бізнес-місію у Албанію. Делегація відвідала виставку «Food & Drink Festival», яка проходила в Тирані. На заході вперше представили свою продукцію 6 підприємців Донецького регіону.

У Варшаві 6 - 8 червня 37 представників малого бізнесу Донецької області відвідали Міжнародну виставку постачальників з Китаю «China Homelife» з метою знайти нових партнерів і розширити можливості свого бізнесу. Серед них були підприємці зі сфери машинобудівної промисловості, будівництва, текстильної промисловості, сфери громадського харчування, послуг, IT технологій і ін.

З початку 2018 року запропоновано встановити бізнес контакти, відкрити нові можливості співпраці із зарубіжними компаніями Сполучених Штатів Америки, Федеративної Республіки Німеччина, Канади, Китайської Народної Республіки, Федеративної Республіки Нігерія, Республіки Гана, Республіки Іран, Республіки Туреччина.

З метою розширення ринків збуту для компаній-виробників регіону триває робота щодо формування каталогу експортного потенціалу. У ньому буде зазначено інформацію щодо підприємств-експортерів, які мають наміри виходу на нові ринки збуту та підприємства, які працюють на внутрішньому ринку і готові до експорту своєї продукції.

Проведено низку заходів, направлених на розвиток підприємницького потенціалу молоді. Департаментом  сім’ї,   молоді та спорту облдержадміністрації організовано та проведено обласний конкурс «Молода людина року», в якому визнано номінацію «Молодий підприємець року». До участі у конкурсі були подані 13 кандидатів з області. За підсумками  обрано           4 лауреатів, з них 1 став переможцем.

У молодіжних центрах області проведено 30 заходів «Підприємницьке мислення».

В межах реалізації проекту «Еразмус+ «Вищі навчальні заклади» молоді підприємці області мали можливість шляхом онлайн - опитування прийняти участь  у дослідженні стану та перспектив розвитку молодіжного підприємництва в країнах східного партнерства.

Протягом звітного періоду 2018 року у містах і районах області реалізовуються місцеві програми розвитку малого та середнього підприємництва на 2017-2018 роки.

Систематично проводяться засідання місцевих галузевих рад та координаційних рад з питань розвитку підприємництва. Протягом звітного періоду проведено 38 засідань.

Ведуться бази даних про наявність вільних виробничих та невиробничих приміщень та потужностей, що пропонуються для викупу або передачі в оренду суб’єктам підприємництва.

Станом на 01.10.2018 для потреб підприємницької діяльності передано в оренду 1364 вільних приміщень комунальної власності територіальних громад загальною площею  129,29 тис. кв. м. З початку року 21 приміщення загальною площею 3,12 тис. кв. м. продано у власність.