портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Підсумки проходження осінньо-зимового періоду 2018-2019 років у Донецькій області

Опубліковано 02 травня 2019 року, 11:49

Ось і закінчився опалювальний сезон 2018-2019 років у всіх містах та районах Донецької області.

Відповідно до статей 6, 20, 35, 36, 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 (із змінами) місцеві органи самоврядування видали відповідні розпорядження щодо закінчення опалювального періоду у містах та районах Донецької області. У відповідності до цих розпоряджень більшість міст і районів області завершили опалювальний період до 10 квітня. 

На території Донецької області господарську діяльність з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії здійснюють 42 організації, які мають на балансі 420 джерел теплопостачання. Послуги з централізованого теплопостачання надаються 1356 споживачам соціально важливого значення (загальноосвітні та дошкільні навчальні заклади, лікарні, тощо) та 3105 споживачам промислової та інших сфер. До систем централізованого теплопостачання підключено 8634 житлових будинки усіх форм власності.

Незважаючи на труднощі, пов’язані в першу чергу з недостатнім фінансуванням і знаходженням значної кількості районів та населених пунктів Донецької області на лінії розмежування, всі діючі теплопостачальні підприємства та споживачі своєчасно підготовили обладнання та теплові мережі до опалювального періоду 2018-2019 років.

Інспекція Держенергонагляду у Донецькій області, в межах своїх повноважень, здійснює нагляд за підготовкою суб’єктів господарювання до опалювального періоду та його проходженням.

Інспекцією Держенергонагляду у Донецькій області при підготовці до роботи в опалювальний періоду 2018-2019 проведено контроль готовності енергетичних господарств до опалювального періоду, за результатами якого оформлено 1767 актів готовності до ОЗП суб’єктів відносин у сфері теплопостачання.

Опалювальний період 2018-2019 років на території Донецької області розпочався у відповідності до графіків включення котелень та споживачів теплової енергії за умов технічної готовності теплоенергетичного устаткування до опалювального сезону та середньодобових температур зовнішнього повітря.

Проблемним питанням протягом останніх років залишається відсутність газопостачання міст Мар’їнка та Красногорівка, які під час бойових дій у 2014 році залишились без газу через пошкодження магістрального газопроводу і до тепер залишаються без централізованого теплопостачання з використанням електричної енергії для опалення осель.

Інспекцією Держенергонагляду у Донецькій області ще у 2015 та 2016 роках складені акти відсутності газифікації природним газом та не функціонування систем централізованого теплопостачання багатоквартирних житлових будинків для можливості здійснювати оплату мешканцями зазначених будинків за спожиту електроенергію за пільговим тарифом.  

Моніторинг технологічних порушень в системі централізованого теплопостачання соціально-важливих споживачів Донецької області, проведений інспекцією Держенергонагляду у Донецькій області, показав, що в цілому опалювальний період 2018-2019 років пройшов у сталому режимі, підприємства галузі забезпечили стабільну роботу протягом звітного періоду. Технологічні порушення, які виникали протягом опалювального періоду, усувалися у найкоротші строки та не призводили до перерв у теплопостачанні споживачів.

Водночас, однією з основних причин, що може призвести до виникнення у майбутньому аварійних ситуацій, є значна зношеність обладнання котелень та теплових мереж.

Так, за результатами проведених інспекцією моніторингів та за інформацією, отриманою від теплопостачальних організацій, встановлено, що з 1365 котлів, які знаходяться на балансі теплопостачальних організацій Донецької області, 527 котлів або 38% від загальної кількості мають термін експлуатації понад нормативний. За висновками технічного діагностування (опосвідчення) 2% котлів потребують проведення капітального ремонту (реконструкції) та 3% потребують заміни.

Не краще ситуація і з технічним станом теплових мереж. Загальна протяжність всіх магістральних та розподільчих теплових мереж - 1827 км. З них 424 км або 23% від загальної кількості мають термін експлуатації понад нормативний та 3% теплових мереж є аварійними і потребують заміни.

До того ж, експлуатація обладнання з перевищеним терміном експлуатації призводить до підвищеного споживання енергоносіїв. Застарілі котли мають низький ККД при високому рівні використання палива, а зношеність теплових мереж призводить до підвищених витрат мережної води.

Одним із напрямків вирішення зазначеної проблеми є розробка, прийняття та виконання теплопостачальними організаціями області інвестиційних програм щодо модернізації і технічного переоснащення систем теплопостачання, у порядку визначеному діючими вимогами нормативних документів, з застосуванням комплексного підходу щодо облаштування джерел теплопостачання та споживачів приладами обліку теплової енергії.

Досвід роботи інспекції Держенергонагляду у Донецькій області з контролю готовності та проходження опалювальних періодів 2014-2019 років вказує на доцільність проведення аналізу ефективності використання централізованого теплопостачання у деяких містах і населених пунктах області та розробки заходів з поетапного переведення їх на теплопостачання від автономних (індивідуальних) джерел або застосування електроопалення з визначенням джерел фінансування та одночасним проведенням робіт по облаштуванню і реконструкції електричних і теплових мереж до початку наступного опалювального періоду. 

Також, у зв’язку з початком підготовки до наступного опалювального періоду 2019-2020 років, інспекція Держенергонагляду нагадує керівникам суб’єктів господарювання, що у відповідності до вимог «Правил підготовки теплових господарств до опалювального періоду», тільки ретельно сплановані та належним чином виконані роботи з підготовки до ОЗП, є запорукою його сталого та безаварійного проходження.


Додаткові матеріали


Інспекція держенергонагляду у Донецькій області