1. Інформація про замовника:
Департамент eкономіки Донецької обласної державної адміністрації (далі - департамент). вул. Богдана Хмельницького,6, м. Краматорськ, Донецька область, 84313, код ЄДРПОУ 02741427
2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування
Стратегія розвитку Донецької області на період до 2027 року (далі – Стратегія) розробляється відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 24 січня 2019 року № 65/5-19 «Про розробку Стратегії розвитку Донецької області та плану заходів з її реалізації» (із змінами), на виконання Закону України «Про засади державної регіональної політики» та постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 932 «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів» (із змінами).
Стратегія визначає тенденції та основні проблеми соціально-економічного розвитку Донецької області, стратегічні та оперативні цілі, а також пріоритети розвитку регіону до 2027 року, основні завдання, етапи і механізми їх реалізації, систему моніторингу та оцінки результативності.
Пріоритетами для реалізації Стратегії визначені наступні стратегічні цілі:
оновлена, конкурентоспроможна економіка;
якість життя та людський розвиток;
ефективне управління та безпека в умовах зовнішніх і внутрішніх викликів;
екологічна безпека та збалансоване природокористування.
Стратегія враховуватиме положення ключових документів державного планування, що діють на національному та регіональному рівнях у найважливіших сферах регіонального розвитку, серед яких:
Державна стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 роки, схвалена постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695;
Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 року № 430-р;
Стратегії розвитку експорту продукції сільського господарства, харчової та переробної промисловості України на період до 2026 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 588-р;
Енергетична стратегія України на період до 2035 року «Безпека, енергоефективність, конкурентоспроможність», схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2017 року № 605-р;
Стратегія розвитку сфери інноваційної діяльності на період до 2030 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 526-р;
Стратегія розвитку туризму та курортів на період до 2026 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 року № 168 р;
Національна стратегія з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність - здоровий спосіб життя - здорова нація», схвалена Указом Президента України від 09 лютого 2016 року № 42/2016;
Основні засади (стратегія) державної екологічної політики України на період до 2030 року, затверджені Законом України від 28.02.2019 № 2697-VIII;
Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року, затверджені Указом Президента України від 30.09.2019 № 722/2019;
Національна доповідь «Цілі сталого розвитку: Україна»;
регіональні цільові програми, які реалізуються на території області, тощо.
Враховуючи викладене, з метою дослідження результативності реалізації Стратегії розвитку Донецької області на період до 2020 року, визначення узгодженості операційних цілей Стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року з операційними цілями Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки виникла необхідність внесення змін до Стратегії.
Зміни, що вносяться до Стратегії, передбачають:
- доповнення можливих шляхів та інструментів досягнення завдань Стратегії;
- включення нового підрозділу «Відповідність положень Стратегії цілям Сталого розвитку України на період до 2030 року» (додаються).
3) те, якою мірою зміни до документа державного планування визначають умови для реалізації видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Внесені зміни до Стратегії охоплюють такі види господарської діяльності: формування позитивного іміджу регіону, підвищення якості та доступності адміністративних послуг, надання сервісних послуг.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планової діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті 3.
Даний документ державного планування (зміни до Стратегії) не передбачає реалізацію видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
Виконання змін передбачатиме реалізацію нової (додаткової) діяльності, не передбаченої у документі державного планування, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля |
ні |
|
Виконання змін передбачатиме зміни у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля:
|
ні |
|
Виконання змін передбачатиме зміну у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, яка не підлягала оцінці впливу на довкілля та яка внаслідок таких змін вимагатиме здійснення оцінки впливу на довкілля |
ні |
|
4. Ймовірні наслідки
для довкілля, у тому числі для здоров'я населення:
Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації заходів, прийнятих у Стратегії, як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря, рослинний та тваринний світ), соціально-економічні умови розвитку території, а також на здоров’я населення.
Реалізація запропонованих змін до Стратегії не несе ймовірних наслідків для таких складових навколишнього природного середовища як атмосферне повітря, водні ресурси, ґрунт, ландшафт, біорізноманіття та рекреаційні зони.
для територій з природоохоронним статусом
Ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонуються відповідно змін до Стратегії, на території з природоохоронним статусом (об'єктів природно-заповідного фонду, екологічної мережі, Смарагдової мережі) відсутні.
транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення:
Зважаючи на географічне положення територій, на яких запланована реалізація цілей та завдань Стратегії, транскордонні наслідки реалізації рішень Стратегії для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5 Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо зміни до документа державного планування не буде затверджено
Зважаючи на комплексність рішень змін до Стратегії, що обумовлюється необхідністю виконання цілей та завдань Стратегії, призначених для різних видів соціальної, рекреаційної та комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планованих рішень.
Загальною альтернативою є гіпотетичний (нульовий) сценарій, при якому дані зміни до Стратегії не затверджуються.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Предметом стратегічної екологічної оцінки є зміни до Стратегії та їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.
Запропоновані зміни до Стратегії є незначними і не несуть ймовірних наслідків для стану довкілля та здоров’я населення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Необхідність перегляду або внесення змін до затверджених заходів
Не передбачається.
Необхідність перегляду або внесення змін до заходів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров'я населення
Не передбачається.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку має враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Але, з огляду на незначні зміни до документа державного планування, пропонується не здійснювати стратегічну екологічну оцінку до зазначених змін.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до змін до Стратегії економічного і соціального розвитку Донецької області на 2021 рік подаються до департаменту економіки Донецької облдержадміністрації.
Відповідальна особа: Гришина Наталія Вікторівна.
Контактні дані: (06264) 2-20-75.
Зауваження та пропозиції подаються на електронну адресу: [email protected]
з темою листа «До заяви про визначення обсягу СЕО».
Строк подання зауважень і пропозицій: становить 15 діб з дня опублікування Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до змін до Стратегії, тобто до
12 квітня 2021 року (включно).
Пропозиції і зауваження, що подані після встановленого терміну, не розглядаються.
Заступник начальника управління зведеного
аналізу та стратегічного розвитку – начальник
відділу стратегічного планування департаменту
економіки облдержадміністрації Наталія Гришина