портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Аналіз впливу підвищення тарифів за житлово-комунальні послуги на фінансовий стан сімей – отримувачів житлової субсидії

Опубліковано 25 листопада 2016 року, 09:59

У зв’язку зі значним зростанням тарифів на житлово-комунальні послуги середньомісячна кількість отримувачів субсидії області зросла більше ніж у 3 рази. Майже у 2 рази збільшився середній розмір субсидії. За 10 місяців 2015 року він складав 470,61 грн., за 10 місяців 2016 року – 773,4 грн.

При цьому розмір обов’язкового відсотку платежу для громадян майже не змінився. Це пов’язане з тим, що розмір обов’язкового відсотку платежу залежить від доходів громадян (графік 1). А доходи громадян впродовж року суттєво не змінилися.

Диаграмма

Отже, на скільки б не збільшувались тарифи, розмір обов’язкового відсотку платежу буде залишатись та тому ж рівні, доки доходи громадян не почнуть зростати. А от розмір субсидії напряму залежить від вартості комунальних послуг.

Здійснено ретельний аналіз ситуації за певними категоріями отримувачів субсидії в Донецькій області з урахуванням чисельності населення у містах і районах та розташованих на їх територіях підприємств. Аналіз проведено за такими критеріями:

1) сім’ї, які складаються лише з непрацездатних осіб (субсидія нараховується на понаднормову житлову площу).

2) інші сім’ї (субсидія нараховується у межах соціальних норм та нормативів).

Варто розуміти, що суттєвий вплив на фактичний розмір оплати громадянами за житлово-комунальні послуги мають соціальні норми житла та соціальні норми користування житлово-комунальними послугами. Адже субсидія призначається у межах цих норм. В Україні соціальна норма житла на 1 особу становить 48,87 кв. м., на 2 особи – 62,52 кв.м., на 3 особи – 76,17 кв.м., на 4 особи – 89,82 кв.м. І на кожну наступну особу плюс 13,65 км.м.

Тому, якщо за субсидією звернулася сім’я, що складається лише з непрацездатних осіб, субсидія, згідно діючого законодавства, може бути призначена на понаднормову площу житла та фактичний розмір плати за житлово-комунальні послуги і буде складатися лише з обов’язкової частки платежу (яка визначається у залежності від доходу громадян – графік 1). Отже, підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги не вплине на фінансовий стан такої сім’ї (діаграма).

субс

Якщо за субсидією звернулась сім’я з працездатних осіб з дітьми – сім’я з 3 (або 4) осіб – то фактичний розмір плати за житлово-комунальні послуги буде складатися лише з обов’язкової частки платежу, за умови, що така сім’я мешкає у приміщенні площею не більше 76,17 (або, відповідно 89,82) кв.м. та/або спожиті житлово-комунальні послуги є у межах норм соціального користування (діаграма). Якщо ж площа приміщення, в якому мешкає сім’я, перевищує встановлену норму, а спожиті житлово-комунальні послуги перевищують норми соціального користування, то фактичний розмір плати за житлово-комунальні послуги буде складатися з обов’язкової частки платежу плюс плата за послуги, спожиті понаднормово. (діаграма). Отже, підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги вплине на фінансовий стан такої сім’ї.

Така ж сама ситуація і для сімей, які складаються лише з працездатних осіб. Якщо така сім’я складається з 1(2) осіб і мешкає у приміщенні, площа якого не перевищує 48,87 (62,52) кв.м. відповідно, та/або спожиті житлово-комунальні послуги в межах норм соціального користування, фінансовий стан такої сім’ї , у зв’язку з підвищенням тарифів не зазнає суттєвих змін (діаграма).

У листопаді 2016 року з загальної кількості сімей області, субсидію в межах соціальних норм житла (загальна площа приміщення, на яке розраховано субсидію, менша або дорівнює соціальній нормі житла на сім’ю) отримує 75% сімей. Отже, лише 25 % сімей, які отримують субсидію, відчують на собі підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги.


Приклади розрахунку субсидії:

1-11-2

Департамент соціального захисту населення облдержадміністрації

Інші новини за темою