Із 15 по 19 лютого 2023 року в Донецькій області відбувався ІІ (обласний) етап щорічного Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України, який є найбільшим інтелектуальним змаганням року. Захід передбачає популяризацію наукової освіти, формування академічної культури обдарованої учнівської молоді, залучення її до досліджень та є важливою сходинкою успішної самореалізації творчої особистості в сучасному суспільстві.
Попри складні умови воєнного часу школярам Донеччини вдалося підготувати і представити свої розробки в галузі науки, техніки та мистецтва. Під час змагань здобувачі освіти 15 територіальних громах Донеччини презентували 77 досліджень у 37 секціях 12 наукових відділень конкурсу. Серед активних учасників конкурсу-захисту – школярі Покровської, Маріупольської, Бахмутської міських громад та Великоновосілківської селищної ради. Традиційно активними були вихованці КПНЗ «Донецька обласна мала академія наук учнівської молоді», у складі їхньої команди – 22 юних дослідника.
Інтелектуальні знання, наукові здобутки учасників ІІ (обласного) етапу конкурсу у складі журі конкурсу оцінювали 29 науково-педагогічних працівників вишів, зокрема ДВНЗ «Донецький національний технічний університет», ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Захід відбувся в дистанційному форматі за програмою: заочне оцінювання дослідницьких робіт, постерний захист, наукова конференція.
Найскладнішими для юних дослідників були змагання 18 та 19 лютого, коли потрібно було вчасно долучитися до постерного захисту та наукової конференції в секціях, але попри складні умови воєнного часу – повітряну тривогу, тимчасове вимкнення електропостачання, інтернет-зв’язку – учасники конкурсу та члени журі активно працювали.
За висновками журі проєкти конкурсантів змістовні, ґрунтовні, мають практичне спрямування, відзначаються самостійністю та оригінальністю. У багатьох учнівських роботах порушені актуальні проблеми сьогодення, що стосуються як Донеччини, так і всієї України.
Велика подяка науковим керівникам учнівських проєктів, які в складний час підтримують талановитих обдарованих учнів. Завдання педагога – розвивати здібності й обдарування кожної дитини. Талант – це віра в себе, у свою силу.
Щиро віримо, що майбутнє України за талановитими особистостями!
За матеріалами департаменту освіти і науки облдержадміністрації