Дорожня галузь України, яка активізувалася в Україні з початком президентської програми «Велике будівництво», буде трансформуватися за європейським зразком. Про це голова Державного агентства автомобільних доріг України Олександр Кубраков сказав, представляючи у ДП «ДерждорНДІ» вектор розвитку Укравтодору на 2021-2023 роки, повідомляється на офіційній сторінці установи в Facebook.
«Усі управлінські рішення мають бути засновані на даних, data-based policies, за планами та стратегіями має стояти наука. Саме тому тільки із активною роботою ДП "ДерждорНДІ" можливо втілити усі реформи, над якими ми зараз спільно працюємо із ЄБРР, нашими іншими міжнародними партнерами, Командою підтримки реформ при Укравтодорі», - сказав Кубраков.
Серед інституційних змін, спрямованих на попередження корупції в Укравтодорі, він виділив такі: введення Плану антикорупційних заходів в рамках проекту з ЄБРР; переведення усієї документації в електронний формат; створення відкритих реєстрів асфальтобетонних заводів і калькулятора розрахунку кваліфікації підрядника, а також лібералізацію ціноутворення.
Одночасно важливою складовою реформування Укравтодору Кубраков назвав кардинальну зміну підходу до управління якістю доріг.
Для цього буде істотно змінений підхід до моніторингу доріг. За словами Кубракова, в найближчі дні буде оголошено про закупівлі, спрямовані на збір і аналіз інструментальних даних про стан доріг.
З 2022 року процес пріоритизації ремонтних і будівельних робіт стане повністю автоматизованим завдяки системі HDM-4, яка застосовується у 134 країнах і рекомендована Світовим банком.
Також на найбільших дорожніх проєктах будуть використовуватися міжнародно визнані форми договорів, зокрема FIDIC, NEC та інші.
Нагадаємо, нещодавно заступник керівника Офісу Президента, координатор президентської програми «Велике будівництво» Кирило Тимошенко повідомив про плани до кінця 2023 року відновити усю мережу загальнодержавних доріг України.