портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

2016 рік

Аналіз підсумків роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Донецької області за 2016 рік

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указу) в облдержадміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації проведено роботу щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених у зверненнях питань.

За підсумками 2016 року відбулось збільшення на 36,4 відсотка як кількості звернень, що надійшли від мешканців Донецької області до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (71115 звернень у 2016 році проти 52118 звернень у 2015 році), так і порушених ними в цих зверненнях питань на 38,1 відсотка (77857 питань у 2016 році проти 56388 питань у 2015 році).

У порівнянні з минулим роком спостерігається, у тому числі, зростання надходження звернень громадян до облдержадміністрації на 23,4 відсотка (2657 звернень у 2016 році проти 2153 звернень у 2015 році) та порушених в них питань – на 22,2 відсотка (3534 питання у 2016 році проти 2893 питань у 2015 році). З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 33663 громадянина. В загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 44 (1,7 відсотка), заяв – 2413 (90,8 відсотка), скарг – 200 (7,5 відсотка).

Структура звернень громадян, які надійшли до Донецької облдержадміністрації за 2016 рік

Безпосередньо до голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації у 2016 році надійшло 1749 звернень громадян (у 2015 році – 1350), що на 29,6 відсотка більше минулорічного показника. Також збільшилось надходження звернень громадян через Адміністрацію Президента України у порівнянні з 2015 роком на 14 звернень (+ 3,2%), Кабінет Міністрів України – на 33 звернення (+17,2%), Апарат Верховної Ради України – на 20 звернень (+47,6%).

Щоквартальна динаміка надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військово–цивільної адміністрації за 2016 рік

Щомісячна динаміка надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військово–цивільної адміністрації через органи влади вищого рівня за 2016 рік

Вказане зростання відбулось за рахунок поступового збільшення у ІІ та ІІІ кварталах та стрімкого зростання надходження звернень громадян до облдержадміністрації у ІV кварталі 2016 року. Що стосується надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня, то динаміка наступна: різкий зріст у лютому 2016 року (з 41 до 69 звернень), певне падіння у вересні (з 63 до 47 звернень) та максимальний пік зростання до 71 звернення у грудні 2016 року.

Протягом звітного періоду також змінились тенденції надходження колективних та повторних звернень громадян. Цей показник по колективним зверненням склав 294 звернення (11,1 відсотка від загальної кількості звернень), що на 77 звернень, або 35,5 відсотка більше показника минулого року. Кількість повторних звернень у 2016 році, навпаки, зменшилась на
6 звернень або на 5,9 відсотка і склала 102 звернення, або 3,8 відсотка від загальної кількості.

Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень надійшла від мешканців Бахмутського, Мангушського, Нікольського, Слов’янского, Ясинуватського районів, міст Вугледар, Костянтинівка, Краматорськ, Покровськ, Слов’янськ, при середньообласному показнику 11,8 звернень.

Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців районів Донецької області за 2016 рік на 10 тис. населення

Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців міст Донецької області за 2016 рік на 10 тис. населення

Керівництвом облдержадміністрації протягом 2016 року контролювалось 71,9 відсотка звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100 відсотків. Порушень термінів розгляду звернень не припущено. За втручання керівництва облдержадміністрації позитивно вирішено 21,7 відсотка (415) від загальної кількості контрольних звернень (1912), надані роз’яснення на 74,3 відсотка (1421), у вирішенні 0,8 відсотка (15) звернень – відмовлено, інші – знаходяться в стадії розгляду. Разом з тим, за цей період направлено на розгляд за належністю 745 звернень громадян (28,1 відсотка) до райдержадміністрацій, виконкомів міських рад, до повноважень яких входить вирішення порушених питань.

У зверненнях до облдержадміністрації громадяни протягом 2016 року порушили 3534 різноманітних питання, що на 18,1 відсотка більше аналогічного показника попереднього року (2893 питання).

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях до облдержадміністрації питання житлово-комунального господарства − 778 питань, або 22 відсотка від загальної кількості, що на 25,4 відсотка більше аналогічного показника минулого року. Разом з тим, 14,8 відсотка звернень означеної тематики надійшла від мешканців житлових будинків, що залишаються пошкодженими або зруйнованими через бойові дії, які на теперішній час тривають у зоні проведення АТО (115 звернень).

Близько 50 відсотків звернень з питань відновлення пошкоджених внаслідок проведення АТО житлово-комунальних об’єктів (115) надійшло від мешканців міст Авдіївка, Краматорськ, Слов’янськ, Торецьк та до 30 відсотків – з Бахмутського, Волноваського, Мар’їнського, Слов’янського, Ясинуватського районів.

Структура питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військово–цивільної адміністрації за 2016 рік

Крім вказаних проблем, найчастіше порушуються у зверненнях громадян питання:

про водопостачання та водовідведення (112);

про благоустрій, будівництво та ремонт доріг (91);

про незгоду з тарифами на комунальні послуги (68).

Найбільша кількість звернень з питань житлово-комунального господарства за 2016 рік у розрахунку на 10 тисяч населення надійшла з міст Краматорськ (4,7), Костянтинівка (7,5), Селидове (2,9), Торецьк (2,8), Слов’янськ (5,8) та Бахмутського (3,0), Мар’їнського (2,2), Слов’янського (2,7) районів. Середньообласний показник становить 1,8 звернення такої тематики на 10 тисяч населення.

На другому місці за актуальністю – 592 питання соціального захисту, що складає 16,8 відсотка від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань збільшилась на 16,9 відсотка (у 2015 році – 460 питань). Питання, які найчастіше порушувалися у цій тематичній групі:

про отримання соціальних виплат, допомог, субсидій, компенсацій (207);

про надання матеріальної допомоги (105);

про призначення, перерахунок та виплату пенсії (69).

Частіше з питань соціального захисту, у розрахунку на 10 тисяч населення, звертались мешканці міст Вугледар (2,6), Костянтинівка (3,0), Краматорськ (2,8), Лиман (2,9), Селидове (2,3), Слов’янськ (2,2) та Костянтинівського (3,8), Слов’янського (7,5) районів. Середньообласний показник становить 1,4 звернення такої тематики на 10 тисяч населення.

Суттєво зросла кількість звернень, в яких громадяни порушували питання діяльності місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Таких питань надійшло 402 (11,3 відсотка від загальної кількості), що на 23 відсотка більше, ніж у 2015 році, і вони зайняли третє місце. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували такі питання:

про дії, бездіяльність посадових осіб даних органів (140);

про незгоду з прийнятими рішеннями за зверненнями громадян (82);

про організацію проведення місцевих виборів (39).

Частіше з питань діяльності місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, у розрахунку на 10 тисяч населення, звертались мешканці міст Краматорськ (2,0), Селидове (1,3), Слов’янськ (1,8), Вугледар (3,3), Новогродівка (2,7) та Бахмутського (1,4), Великоновосілківського (1,3), Волноваського (1,9), Слов’янського (4,8) районів. Середньообласний показник становить 0,9 звернення такої тематики на 10 тисяч населення.

Четверте місце за актуальністю посіли питання охорони здоров’я (282 питання), що складає 8,0 відсотка від загальної кількості порушених питань і на 13,5 відсотка більше, ніж у 2015 році. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували такі питання:

про допомогу у лікуванні, протезуванні (111);

про роботу МСЕК (27);

про направлення на лікування до медичних установ (20).

Частіше з питань охорони здоров’я, у розрахунку на 10 тисяч населення, звертались мешканці міст Бахмут (1,2), Дружківка (3,1), Костянтинівка (1,2), Краматорськ (1,2), Лиман (1,4), Селидове (1,5), Слов’янськ (1,3), Вугледар (1,3) та Великоновосілківського району (0,8). Середньообласний показник становить 0,6 звернення такої тематики на 10 тисяч населення.

На п’ятому місці 219 питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку (6,2 відсотка від загальної кількості), що на 16,1 відсотка менше аналогічного показника минулого року. Проблеми, які найчастіше порушуються у зверненнях громадян з правоохоронної тематики:

про роботу органів МВС (75);

про корупційні діяння (27);

про діяльність судових органів та перегляд їх рішень (12).

Частіше з питань охорони здоров’я, у розрахунку на 10 тисяч населення, звертались мешканці міст Костянтинівка (0,8), Краматорськ (1,5), Лиман (0,7), Селидове (1,0), Слов’янськ (1,3), Вугледар (0,7), Новогродівка (2,0) та Слов’янського (1,2), Бойківського (0,7), Ясинуватського (0,7) районів. Середньообласний показник становить 0,5 звернення такої тематики на 10 тисяч населення.

Звернення від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, що надійшли до облдержадміністрації протягом 2016 року, розподілились за категоріями авторів таким чином:

від ветеранів праці – 24 звернення, або 3,5 відсотка;

від дітей війни – 46 звернень, або 6,8 відсотка;

від інвалідів І, ІІ і ІІІ груп – 379 звернень, або 56,0 відсотка;

від інвалідів, учасників війни, бойових дій – 174 звернення, або 25,7 відсотка;

від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 47 звернень, або 6,9 відсотка;

від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 7 звернень, або 1,1 відсотка.

Структура основних питань, яких торкалися громадяни у зверненнях до Донецької облдержадміністрації за 2016 рік

Проведено оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях, виконкомах міських рад за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади».

Облдержадміністрацією проведено вивчення стану роботи із зверненнями громадян у всіх 12 райдержадміністраціях та 15 виконкомах міських рад. Райдержадміністраціями та виконкомами міських рад проведено 364 перевірки додержання законодавства про звернення громадян у виконавчих органах міських, сільських та селищних рад, підприємствах та організаціях.

Результати перевірок розглянуті на 25 засіданнях колегій райдержадміністрацій та виконкомів міських рад, 108 засіданнях комісій з питань звернень громадян, 64 апаратних нарадах. До відповідальності притягнуто 3 начальників та 7 спеціалістів відділів виконкому Маріупольської міської ради, 3 спеціалістів комунальних підприємств, що надають послуги населенню виконкому Бахмутської міської ради, 1 фахівця виконкому Торецької міської ради.

З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян проведено стажування 205 відповідальних за роботу із зверненнями громадян в облдержадміністрації, райдержадміністраціях та виконкомах міських рад, 73 семінари, 4 практикуми, 135 нарад.

Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2015 рік розглянуті на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками прийняте протокольне рішення від 29 лютого 2016 року щодо забезпечення об'єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, у тому числі електронних, перевірку викладених в них фактів, прийняття рішень відповідно до чинного законодавства та повідомлення громадян про наслідки розгляду, налагодження контролю стану цієї роботи в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в організаціях і установах, розташованих на відповідній території, підвищення результативності перевірок, розміщення на офіційних веб-сайтах узагальнених матеріалів про організацію роботи із зверненнями громадян, інформацій про телефонну «гарячу лінію», подання та розгляд електронних звернень громадян, графіків особистих прийомів громадян, роз’яснень повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та найбільш актуальних питань, що порушуються, обов’язкового надання заявникам роз’яснень порядку оскарження прийнятих рішень у разі визнання звернень необґрунтованими.

У 2016 році керівництвом облдержадміністрації проведено 112 особистих та спільних прийомів громадян з представниками правоохоронних органів та керівниками житлово-комунальних підприємств, 37 виїзних прийомів громадян за місцем їх мешкання, 12 «Гарячих ліній». Прийнято 505 усних звернень громадян.

Дані щодо виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування області за 2016 рік

Крім того, фахівцями юридичного управління облдержадміністрації прийнято 33 особи, які отримали безоплатну первинну правову допомогу, а фахівцями управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації прийнято та оперативно розглянуто 69 повідомлень на «Телефон довіри».

Особисті прийоми громадян проводились у Громадській приймальні облдержадміністрації згідно з графіками, затвердженими розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 29 січня 2016 р. № 57 (із змінами), які оприлюднені на офіційному веб-сайті облдержадміністрації разом з аналізом підсумків роботи із зверненнями громадян за 2015 рік, І квартал, перше півріччя та дев’ять місяців 2016 року. Виїзні спільні прийоми громадян у містах та районах області керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації із залученням спеціалістів управлінь органів соціального захисту населення проводились за місцем мешкання громадян відповідно до графіку, затвердженому головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації від 18 листопада 2016 року.

Дані про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області з засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян за 2016 рік

У всіх населених пунктах області робота з питань звернень громадян систематично висвітлювалась у засобах масової інформації. Так, через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 3020 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у т.ч. 210 графіків, 568 об’яв та повідомлень про проведення прийомів, 190 інформацій про підсумки прийомів, 47 аналітичних довідок, 450 відомостей щодо роботи із зверненнями громадян, 176 роз’яснень повноважень місцевих органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. У 2016 році було розміщено 998 матеріалів на офіційних веб-сайтах райдержадміністрацій та виконкомів міських рад, проведено 82 «прямі ефіри» та 115 «круглих столів», 381 виступ на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівництва області, голів міст та районів.

Протягом 2016 року проводився моніторинг щодо висвітлення роботи із зверненнями громадян на шпальтах обласних та районних видань. На шпальтах газет друкувались відповіді та роз’яснення фахівців органів влади з узагальненнями найбільш характерних за темою звернень. Про це свідчать такі матеріали: «Остання інстанція», «Сергій Сажко провів прийом в Вугледарі» («Мар’їнська нива» м. Курахове від 17.11.2016 № 25), «Діалог народу і власті» («Вісті» м. Слов’янськ від 22.09.2016 № 38), «На прием к меру люди идут с обидами, просьбами и... с приборами учета» («Вісті» м.Слов’янськ від 01.12.2016 № 48) та інші.

Крім того, обласні та міськрайонні газети публікують інформацію щодо роботи зі зверненнями громадян у містах та районах області. Як приклад, можна навести наступні публікації: «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в Олександрівській райдержадміністрації за 9 місяців 2016 року» («Вісті Олександрівщини» Олександрівський район від 29.10.2016), «Акт перевірки виконання розгляду звернень громадян та контролю за станом цієї роботи» («Родной город» м. Мирноград від 02.12.2016), «Про результати перевірки» («Вісті Олександрівщини» Олександрівський район від 10.12.2016) тощо.

Повідомлення про проведення «Прямих ліній», «Гарячих ліній» та виїзних прийомів керівництвом органів влади постійно публікуються на сторінках комунальних газет: «Сельский край» (Великоновосілківський район), «Наше слово» (Волноваський район), «Родной город» (м. Мирноград), «Донеччина» (м. Краматорськ), «Наша зоря» (м. Селідове), «Краматорская правда» (м. Краматорськ), «Вісті» (м.Слов’янськ), «Приазовский рабочий» (м.Маріуполь), «Зоря» (м. Лиман), «Вісті Олександрівщини» (Олександрівський район), «Мар’їнська нива» (м. Курахове) та інші.

З метою забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення, надання дієвої допомоги мешканцям регіону, облдержадміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією передбачається вжити додаткових заходів з удосконалення організації і проведення прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, особистих, спільних, виїзних прийомів громадян, розгалуження існуючої мережі та впровадження сучасних додаткових заходів оперативного реагування на звернення громадян, отриманих за допомогою засобів телекомунікації та з використанням мережі Інтернет, оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, що належать до повноважень місцевих органів влади.