Питання розробки стратегій розвитку територіальних громад у зв’язку з проведеними місцевими виборами обговорили учасники відповідної робочої групи, чергове засідання якої відбулося під головуванням першого заступника голови Донецької облдержадміністрації Ігоря Мороза у Краматорську 17 лютого.
На засіданні робочої групи з питань стратегічного розвитку об’єднаних територіальних громад були присутніми представники структурних підрозділів ОДА, програми ООН із відновлення та розбудови миру, програми «U-LEAD з Європою», проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України».
Учасники засідання підбили підсумки реалізації стратегій розвитку територіальних громад, обговорили узагальнені рекомендації та стан розробки стратегій розвитку громад у зв’язку із проведеними місцевими виборами на новій територіальній основі.
«Відповідно до нового адміністративно-територіального устрою, на території Донецької області, підконтрольної українській владі, розташовано 46 територіальних громад. 25 жовтня минулого року проведені перші місцеві вибори в Україні на новій територіальній основі громад і районів, що є результатом реалізації реформи децентралізації. Реформа дозволила органам місцевого самоврядування управляти фінансами, землею, ресурсами громади, вирішувати нагальні питання життєдіяльності громад і впливати на рівень соціального комфорту та якості життя її мешканців», - наголосив Ігор Мороз.
Також він зазначив, що запорукою успішного становлення та сталого розвитку кожної територіальної громади є передусім ефективне стратегічне планування, яке допомагає сформувати загальний вектор руху територій та розробити конкретні покрокові проєкти розвитку, зрозумілі як для громад, так і для суспільства загалом.
За результатами засідання робочої групи було рекомендовано органам місцевого самоврядування взяти до уваги пропозиції, озвучені на засіданні, під час розробки стратегії розвитку територіальної громади враховувати Стратегію розвитку Донецької області на період до 2027 року; забезпечити, у разі затвердження, вільний доступ до власної стратегії через сайти, сторінки у соціальних мережах тощо та надалі здійснювати максимальне розповсюдження інформації щодо її реалізації.